onsdag den 28. august 2013

Ribssaft

Jeg er gået saft-amok i år. Min mand synes efterhånden, at jeg er blevet lidt skør! Men, men, men når jeg nu er SÅ heldig, at få en masse fantastiske bær foræret, så skal de da også bruges. En anden fordel er også, at når jeg serverer saft for min datter, så ved jeg nøjagtigt, hvad det er hun drikker. Det skal ikke forståes på den måde, at jeg er fanatisk omkring, hvad hun indtager - men det er da rart, at man indimellem undgår nogle E-numre :-)


Jeg brugte denne opskrift:

Ribssaft

1 kg. rensede ribs
2 liter vand

1/2 tom vanillestang
300 g. sukker

Vask og rens ribsene, kom dem i en tykbundet gryde sammen med vandet og kog det op.
Lad det småkoge under låg i ca. 20 min.
Si saften, evt. gennem et klæde
Kom den sigtede saft i en gryde og tilsæt vanillestang og sukker.
Kog det op og lad det småkoge i ca. 15 min.
Kommes på rene, skoldede flasker og køles ned på køkkenbordet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar