lørdag den 10. august 2013

Solbær sirup

Da jeg lavede solbærsaft, fik jeg i samme omgang lavet solbær sirup. Hvilken lækker oplevelse jeg fik ud af det! Har du ikke prøvet at lave det før - så kom i gang, du vil ikke fortryde det!! Det er smagen af barndom og sommer for mig. Jeg er helt tryllebundet. Jeg har flere sirupper på vej. Skal have lavet et lager til den lange, mørke vinter.
Denne solbær sirup kan f.eks. anvendes til pandekager, yoghurt og som dressing til salat.


 Jeg har her brugt den til brunchpandekager


3 kommentarer:

  1. Mmm det lyder lækkert - hvad er det for en opskrift du har brugt?
    Mvh
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin Ea
      Jeg har brugt denne:

      Solbærsirup
      1 l. solbærsaft
      900 g. sukker

      Saft og sukker kommes i en gryde. Lad det koge ca. 15 min. under omrøring.
      Tag gryden af varmen og lad det køle af. Filtrer siruppen.
      Siruppen skal være kold når den kommes på flaske.

      Rigtig god fornøjelse
      Line

      Slet