fredag den 20. september 2013

Hjemmedag

Vi er alle fire hjemme i dag, det er dog ikke for fornøjelsens skyld - den ene hoster og sprutter mere end den anden, øv!!
Vi satser dog på at alle har det bedre i morgen. Turen går til Aros i Aarhus, hvor vi skal være sammen med nogle gode venner. Jeg har derfor bagt pølsehorn og cookies til turen. Cecilie var dog super dygtig til at hjælpe med pølsehornene.


Triple chocolate cookies 

ca. 30 stk.

200 g. blødt smør
150 g. sukker
110 g. brun farin
2 æg
2 tsk. vanillesukker
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
280 g. mel
350 g. chokolade (jeg brugte Odense chokolade, hvid, mælk og mørk)

Blødt smør røres med sukker og farin.
Æg tilsættes et efter et.
Tilsæt resten, undtagen chokolade, og rør godt.
Den hakkede chokolade vendes i med en dejskraber.
Dejen "klattes" ud på bagepapir
Bages 10-15 min. ved 175 g. (mine fik 12 min. - prøv dig frem, alle ovne er forskellige)
Efter bagning trækkes bagepapiret over på en rist, så kagerne kan afkøle hurtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar