mandag den 1. september 2014

Hello September!

Sommeren går på hæld og vi går mod mørkere tider - men gør det så meget? Jeg elsker efterår (ikke nødvendigvis regnen og blæsten), men føler jeg kan bruge mere tid i køkkenet. Hele sommeren er stort set tilbragt udenfor og ideen om at tænde ovnen lå meget fjernt. Det har jo været en fantastisk sommer i år, hvilket også ses tydeligt på bloggen!

Her til aften fik vi en skøn kylling i ovnen. Kyllingen blev fyldt med en citron og krydret med salt og frisk timian. Vi fik råkost til - gulerod, appelsin og rosin.

Jeg er mega fan af kylling - når det ikke bliver for tørt! Derfor får vi næsten altid en hel kylling, den bevarer saften bedre synes jeg. En anden fordel ved en hel kylling er skroget. Jeg har netop sat en gryde over med kyllinge skrog og grønt. Vi får den skønneste suppe til aftensmad i morgen.


Hjemmelavet suppe

1 kyllinge skrog
4 gulerødder
1 porre
3 boullion terninger (2 grøntsags og 1 klar brugte jeg)
2 l. vand

Det hele kommes i en gryde og koges ca. 1 time. Herefter hældes det igennem en sigte - ønskes en klar suppe lad det da komme igennem et klæde også.

Herefter smages suppen til med salt og evt. peber.
Ved servering kommes friske gulerods tern og porre tern i suppen, samt kød- og melboller.

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar